Železniční trať Lovosice – Postoloprty byla otevřena

Železniční trať Lovosice – Postoloprty byla otevřena zdroj: Libochovice.cz

22. 10. 2011, 13:41 | Jiřina Nováková

stalo se 22. října 1882 19. stol.

Lovosice – Tam, kde se vzpíná zřícenina hradu Hazmburku a hledí do údolí úrodného Polabí a Poohří, může spatřit v polích klikatící se lokálku. Dnes poprvé byla zprovozněna železniční trať, spojující města Lovosice a Postoloprty. Mezi Úpohlavami a Chotěšovem pod Hazmburkem trať stoupá až do nadmořské výšky 200 m.

Na trati jsou zastávky ještě v Čížkovicích a v Chotěšově,  další je Sulejovice a Úpohlavy a nákladiště Sulejovice-Klapý, které je určeno  k nakládce řepy. Lokálka, která bude obsluhovat cukrovary, neboť za tímto účelem byla zprovozněna, má vlečky, vedoucí do zmíněných cukrovarů.

Trať nechala vystavět  Společnost státní dráhy jako typickou cukrovarskou lokálku, která bude obsluhovala celkem tři cukrovary – v Libochovicích, Sulejovicích a Lovosicích.

Křištálová kouleVěštecká koule

V Lovosicích byla postavena výtopna, a v Lovosicích a Libochovicích byly vybudovány vodárny, které obsluhovaly parní lokomotivy.

Druhá 20 km dlouhá trať z Loun do Libochovic byla otevřena  o 20 let později. Nechalo ji vystavět město Louny, aby získalo spojení na hlavní trať z Prahy do Děčína.  Obdrželo na ní dotaci od Zemského výboru.

Během druhé světové války byla trať z Lovosic do Čížkovic součástí sudetské, a tedy německé trati z Lovosic do Obrnic a byla tak protektorátní trati z Prahy do Lovosic.

Zdroj: Wikipedia.org

Témata: otevření, vlak, železnice

špatnýpřijatelnýdobrývelmi dobrývynikající

Diskuse

Reaguji na komentář od: Karel

Zrušit reakci na tento komentář

Příspěvky uveřejněné v diskusním fóru vyjadřují názory čtenářů, nikoliv redakce, která za jejich obsah nenese zodpovědnost. Neaktuality.cz má ale zájem poskytovat prostor jen korektně a slušně vedené debatě. Pokud Váš komentář obsahuje urážky, pomluvy, výhrůžky, vulgarismy, spamy nebo vzbuzuje podezření z porušení zákona, vystavujete se riziku, že jej administrátor smaže.

  • Článek jsem moc nepochopil.

    Karel, 23. 7. 2013 12:38

    Reagovat

    Článek jsem moc nepochopil. Má být o trati z Lovosic do Postoloprt, ale není. V roce 1882 nebylo vůbec v plánu takovou železnici otevírat. Otevírala se železnice z Lovosic do Libochovic. A jak je správně napsáno ve Věštecké kouli, další část dnešní trati z Lovosic do Postoloprt byla otevřena až za dvacet let.

    Při čtení Wikipedie by to chtělo trochu víc přemýšlet.

Neděle 17. 11. 2019, včera měl(a) svátek Otmar

RSS Manifest Redakce Registrace Reklama Pro média Kontakt