Čeští televizní diváci patří k nejlevnějším ve střední a západní Evropě

Čeští televizní diváci patří k nejlevnějším ve střední a západní Evropě zdroj: Česká televize

9. 6. 2012, 12:19 | Jiřina Nováková

stalo se 9. června 1994 90. léta

Praha – Tvrdí ředitel TV Nova Vladimír Železný a soudí tak podle částek, které jsou inzerenti ochotni zaplatit za vysílání reklam v televizi.

Dále Železný uvádí, že televize inzerentům neprodávají program, ale diváky, a to v nadstandardních balíčcích po tisícovce, za které se platí stálá částka.

Ceny reklam jsou v České televizi a na Nově přibližně stejné. Zatímco veřejnoprávní televize si v nejsledovanější době od 19 do 20 hodin účtuje 155 tisíc a od 20 do 21 hodin 123 tisíc korun za půl minuty vysílacího času pro reklamu.

Nova v době, kdy vysílá filmy a přerušuje je reklamou, dostává 150 až 180 tisíc korun. Protože však v této době pořady obou televizí sleduje největší počet televizních diváků, vyjde tato reklama inzerenty levně. A jelikož je Česká republika podle Železného chudá země, oficiálně navrhuje poslancům, aby České televizi zakázali vysílat reklamu alespoň v nejsledovanějších časech.

S jistou nadsázkou lze říci, že čím chudší země, tím masovější a pokleslejší úroveň musí soukromá televize volit, aby přežila. V zemích, kde se za reklamu v televizi platí mnohem víc, stačí komerční televizi, aby oslovila jenom čtyři procenta obyvatel, za současných podmínek musí Nova pro svůj program získat více než čtyřicet procent diváků.

Snad jen polovina diváků reklamy vůbec nesleduje a nemůže tedy označit televizní reklamu za nejlepší nebo nejhorší. Ostatní diváci stále považují za nejhorší reklamy na prací a čistící prostředky, za nejlepší především reklamy na čokolády, žvýkačky a nápoje.

Nejoblíbenější reklamy však podle posledního průzkumu agentury AISA vede reklama na avivážní prostředek Azurit, která se nejvíc líbí starším ženám. Mladší lidé mají nejraději reklamy na čokoládu Milka a žvýkačky Trident a Hollywood.

                                                                       

Zdroj: MF Dnes, 9. června 1994

Témata: Nova, reklama

špatnýpřijatelnýdobrývelmi dobrývynikající

Diskuse

Přidat komentář

Příspěvky uveřejněné v diskusním fóru vyjadřují názory čtenářů, nikoliv redakce, která za jejich obsah nenese zodpovědnost. Neaktuality.cz má ale zájem poskytovat prostor jen korektně a slušně vedené debatě. Pokud Váš komentář obsahuje urážky, pomluvy, výhrůžky, vulgarismy, spamy nebo vzbuzuje podezření z porušení zákona, vystavujete se riziku, že jej administrátor smaže.

Úterý 18. 6. 2019, včera měl(a) svátek Adolf

RSS Manifest Redakce Registrace Reklama Pro média Kontakt