Microsoft představil nové grafické rozhraní DirectX 1.0

Microsoft představil nové grafické rozhraní DirectX 1.0 zdroj: Wikimedia.org

30. 9. 2010, 10:14 | Luděk Smetana

stalo se 30. září 1995 90. léta

Microsoft dnes oficiálně představil své nové grafické rozhraní (API) DirectX 1.0. To dává vývojářům nové možnosti při tvorbě multimediálních aplikací a her pod novým moderním operačním systémem Windows 95. Jak samotný název DirectX napovídá, jedná se o sadu nástrojů, které umožní přímý přístup na vstupně/výstupní zařízení jako je grafická karta, zvuková karta nebo třeba klávesnice.

To zatím ve Windows nebylo možné díky chráněnému režimu paměti, proto se stále objevují počítačové hry pouze pro zastaralý systém MS-DOS, neboť při přímém přístupu je dosaženo mnohem větší rychlosti. Jestli se tímto krokem podaří Microsoftu tuto situaci změnit záleží na tom, co DirectX programátorům nabídne.

V kombinaci s nejmodernějšími procesory Intel Pentium (které již dnes běží na frekvenci 200 MHz!) se na poli grafických programů odkrývají nové netušené možnosti.

DirectX se skládá ze čtyř komponent:

DirectDraw Podpora grafických operací
DirectInput Přístup ke vstupním zařízením (klávesnice, myš, joystick)
DirectPlay Nástroje pro síťovou komunikaci
DirectSound Operace se zvukovou kartou

Microsoft se tímto snaží konkurovat již zavedenému rozhraní OpenGL. Nakolik bude jeho snaha úspěšná je ovšem otázkou času. Nechme se překvapit, protože již nyní se proslýchá, že Microsoft v další verzi DirectX nabídne také plnou podporu 3D operací. Jsou to zatím ale opravdu čiré spekulace.

Zdroj: Microsoft.com, CZC.cz, Krygl.eu

Témata: Microsoft, počítač

špatnýpřijatelnýdobrývelmi dobrývynikající

Diskuse

Přidat komentář

Příspěvky uveřejněné v diskusním fóru vyjadřují názory čtenářů, nikoliv redakce, která za jejich obsah nenese zodpovědnost. Neaktuality.cz má ale zájem poskytovat prostor jen korektně a slušně vedené debatě. Pokud Váš komentář obsahuje urážky, pomluvy, výhrůžky, vulgarismy, spamy nebo vzbuzuje podezření z porušení zákona, vystavujete se riziku, že jej administrátor smaže.

  • Kdyby Microsoft DirectX vůbec

    Ondřej Šimer, 12. 5. 2013 12:04

    Reagovat

    Kdyby Microsoft DirectX vůbec nedělal, tak by se rozsířilo OpenGL a hry by mohli být více multiplatforní (jeli by na macu i linuxu)

Úterý 20. 8. 2019, včera měl(a) svátek Ludvík

RSS Manifest Redakce Registrace Reklama Pro média Kontakt