Vlak prorazil skleněnou výplň nádraží, a zřítil se na ulici

Vlak prorazil skleněnou výplň nádraží, a zřítil se na ulici zdroj: Lévy and Sons

22. 10. 2010, 16:19 | Václav Bešťák

stalo se 22. října 1895 19. stol.

Paříž – Ke kuriózní vlakové nehodě došlo dnes v odpoledních hodinách na pařížském nádraží Montparnasse. Vlaku, který právě vjížděl do nádraží, selhaly brzdy, a nestačil tak včas zabrzdit. Vlaková souprava prorazila nárazník na konci koleje a následně i skleněnou výplň nádražní haly. Lokomotiva se pak zřítila z devítimetrové výšky.

Vlak mířící z Granville havaroval dnes přesně ve čtyři hodiny na pařížském neprůjezdném nádraží Montparnasse. Vlaková souprava se 131 cestujícími a pěti členy posádky vjela do stanice rychlostí 50 km/h, avšak její strojvůdce Guillaum-Marie Pellerin zatím z neznámých důvodů nepoužil k zabrzdění klasické brzdy. Rozhodl se vlak zastavit speciální vzduchovou brzdou, která ovšem v tu chvíli praskla. Celý několikatunový kolos musely zastavit jen brzdy parní lokomotivy č. 721 (typ 120). Na to byl ovšem staniční peron příliš krátký a rychlost vlaku moc velká.

Vlaková souprava prorazila nárazník na konci koleje, a následně i deset metrů vzdálenou skleněnou výplň haly. Pak se lokomotiva zřítila z devět metrů vysoké nádražní budovy na Place de Rennes. Poničená je skutečně jen lokomotiva a první tři vagony, jež vezly zavazadla cestujících a poštu. Zbylých osm osobních vagonů zůstalo stát nepoškozeně na koleji. Tato děsivě vypadající nehoda má však na svědomí jen pět těžce zraněných osob, mezi nimiž  jsou dva strojvůdci, kteří z lokomotivy vyskočili ještě před nárazem do skla haly, topič a dva cestující.

Jen zázrakem padající lokomotiva z budovy minula právě projíždějící tramvaj. Takové štěstí jako lidé v tramvaji ale neměla Marie-Augustine Aguilardová, která popocházela před nádražím a prodávala noviny. Zabil ji kus zdi, který se z budovy utrhl. Nám jako jediným se podařilo získat unikátní fotografii studia Lévy and Sons, na které je zachycena visící lokomotiva z nádraží.

Proč ale vůbec k tomuto neštěstí došlo, je stále předmětem vyšetřování policie. Zatím nejpravděpodobněji se jeví verze, ve které vlak nabral na své trase zpoždění. Strojvůdce Pellerin, který je znám svým striktním dodržováním jízdního řádu se patrně snažil dojet do Paříže podle pravidelného příjezdu vlaku, tedy v 15.55. Rozhodl se, že zastaví až na poslední chvíli, a to právě vzduchovou brzdou. Toto je ale jen jedna z mnoha verzí, policie samozřejmě pracuje se všemi. Vzhledem k tomu, že je také nutné vyslechnout strojvůdce a všechny svědky, je možné, že na definitivní potvrzení příčiny si ještě asi několik dní počkáme.

Křištálová kouleVěštecká koule

Verze, podle které se strojvůdce snažil přijet do stanice na čas, se nakonec potvrdí. Strojvůdce Pellerin bude muset jako pokutu zaplatit 50 franků a stráví dva měsíce ve vězení. Druhý strojvůdce, Meriette, jako pokutu zaplatí 25 franků. Fotografie studia Lévy and Sons se stane základem nového evropského uměleckého směru – surrealismu.

Zdroj: Wikipedia.org iDnes.cz

Témata: nehody, vlak

špatnýpřijatelnýdobrývelmi dobrývynikající

Diskuse

Přidat komentář

Příspěvky uveřejněné v diskusním fóru vyjadřují názory čtenářů, nikoliv redakce, která za jejich obsah nenese zodpovědnost. Neaktuality.cz má ale zájem poskytovat prostor jen korektně a slušně vedené debatě. Pokud Váš komentář obsahuje urážky, pomluvy, výhrůžky, vulgarismy, spamy nebo vzbuzuje podezření z porušení zákona, vystavujete se riziku, že jej administrátor smaže.

Úterý 20. 8. 2019, včera měl(a) svátek Ludvík

RSS Manifest Redakce Registrace Reklama Pro média Kontakt